Czasem w niej występuję podczas konferencji bądź prelekcji. Prowadzę jednak również warsztaty i spotkania dyskutując z ich uczestnikami o aspektach związanych z obsługą klienta, a także budowaniem relacji zarówno z klientami, jak wewnątrz firmy. Wówczas pozwalam sobie na więcej luzu budując dobrą atmosferę, tworząc podwaliny do wymiany zdań, poglądów oraz gimnastyki umysłowej. Zależy mi bowiem na otwartości, możliwości swobodnej rozmowy na tematy ważne i bliskie tym, którzy zdecydowali się na uczestnictwo w takim spotkaniu.
Marketingiem w szerokim ujęciu zajmuję się od zawsze – przynajmniej takie jest moje odczucie. Działając w branży nowych technologii przez blisko 12 lat (do roku 2011) doświadczałem funkcjonowania na styku pomiędzy właśnie innowacjami w zakresie rozwiązań mobilnych (telefonii komórkowej) i ich zastosowaniu w komunikacji marketingowej. Był to jednocześnie okres, w którym często dzieliłem się swoimi spostrzeżeniami na łamach czasopism branżowych (m.in. Marketing w Praktyce, Media & Marketing Polska, Wirtualne Media, Brief), a także występowałem kilkadziesiąt razy na konferencjach w roli prelegenta. Miałem również przyjemność być członkiem grupy roboczej Interactive w ramach Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego, członkiem Akademii w ramach corocznego konkursu Webstar Festival, jak i członkiem Jury największego konkursu branży marketingu bezpośredniego - Golden Arrow.
Kolejne długie lata to obecność w zupełnie innej rzeczywistości – lotnictwo w ujęciu General Aviation pochłonęło i dało sporo doświadczeń. Rozmów, spojrzenia, tworzenia biznesu – zupełnie inna perspektywa, klient, jak i zespoły, z którymi pracowałem. Ten etap jednak został zakończony w 2023 roku. Nie zostawiony na dobre, gdyż ciągle w tym temacie są ciekawe projekty do realizacji, w czym staram się w miarę możliwości nadal pomagać, wspierać, uczestniczyć.
Z nadejściem wiosny 2023 nadszedł czas, w którym zdecydowałem się zwrócić ponownie w stronę innowacji i branży IT. Między innymi w zakresie ich zastosowania w komunikacji marketingowej. Lecz nie tylko. Ponownie wykorzystuję doświadczenie i wiedzę praktyczną w kombinacji z akademicką, pomagając w dostarczaniu skutecznych, jak i efektywnych rozwiązaniach informatycznych. Wierzę, że są takimi, między innymi dzięki odpowiedniej komunikacji i atmosferze pracy jaką współtworzy się z klientami.
Poza wszystkim, niezmiennie od lat jestem bacznym obserwatorem zagadnień z zakresu budowania relacji z klientami, wpływania na ich doświadczenia w kontakcie z firmami, markami czy też ludźmi je reprezentującymi. Jestem zwolennikiem rozmowy, dyskusji, dzielenia się opiniami, analizowania, wyciągania wniosków, ciągłej pracy nad sobą i procesami, które są stosowane w firmach. Ten zakres również od kilku lat wnikliwie poznaję, doświadczam go, analizuję, jednocześnie dzielę się swoimi spostrzeżeniami, weryfikowanymi działaniami, jak i poznanymi opiniami wyrażonymi przez innych w publikacjach książkowych, periodykach i raportach. Na tej bazie prowadzę warsztaty, spotkania i dyskusje, które niby są osadzone w tematyce, o której traktuje na łamach tej witryny internetowej, lecz czasem wraz z grupami, z którymi się spotykam robimy różne wycieczki intelektualne w inne powiązane zakamarki tematyczne.
Ciągle jest sporo do zrobienia, przegadania, porozkminiania z możliwością podywagowania wraz z podeliberowaniem, gdyż otoczenie, jak i my sami permanentnie się zmieniamy.
Copyright © 2024-2025 All rights reserved